Köpvillkor | Beslagonline.se

Köpvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor gäller för www.beslagonline.se. Villkoren gäller i de fall där inga andra skriftliga avtal mellan dig som köpare och Beslag Online har ingåtts och avser alla köp och beställningar gjorda av kunder bosatta i Sverige. Vi på Beslag Online hjälper inredningsintresserade och hemmafixare över hela Europa att göra stora förändringar med små detaljer. Oavsett om du letar efter modern design, klassisk stil eller inredningsdetaljer som passar i de mer lantliga miljöerna, har vi det du söker. I vårt produktsortiment hittat du bland annat mer än 1000 olika modeller av handtag och knoppar. Din beställning kommer att behandlas snarast möjligt, dock tidigast nästa arbetsdag från tidpunkten du la din beställning. Vid frågor vänligen kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se.

Huvudkontor & Lager/Returadress:
Beslag Online i Båstad AB
info@beslagonline.se 
Org.nr. 559023-4430
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad 
Sverige 

Ansvar

Beslag Online kan inte hållas ansvariga för att kunden lägger rätt order i webbshoppen. Det är alltid kundens ansvar att given order på www.beslagonline.se är korrekt ifylld. Beslag Online står ej för ersättningar eller ekonomiska förluster i samband med eventuellt försenad leverans. Det gäller oavsett om det är fraktbolaget eller Beslag Online som bär ansvar för förseningen.

Köp

När kunden registrerar en order i kassan ingås avtal om köp mellan kund och Beslag Online. Bekräftelse på beställningen skickas till den e-postadress kunden angav när köpet genomfördes. Skulle eventuella felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter förekomma, förbehåller sig Beslag Online rätten att ändra detta i efterhand. Om detta skulle inträffa kommer vi kontakta och informera kunden. Kunden har då möjligheten att ändra eller annullera beställningen.
Beslag Online ingår endast avtal med personer som är myndiga (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Beslag Online förbehåller sig rätten att neka en order. 

Pris & Betalning

Alla priser på hemsidan är dagsaktuella, inklusive 25% moms. Momsen är inkluderad i totalkostnaden kunden ser i kassan. Priserna inkluderar inte fraktkostnad, Beslag Online erbjuder fri frakt på ordrar med ett ordervärde över 499kr. På ordrar med ett ordervärde under 499kr tillkommer en fraktkostnad, kostnaden beror på valt fraktsätt.

I samarbete med Klarna erbjuder vi Klarna Checkout som betalningssätt. Klarna erbjuder flera olika betalningsalternativ för dig som kund. Klarna presenterar viss information för dig så snart du är identifierad och inloggad hos Klarna. När du har identifierats uppvisar Klarna vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Din betalningsperiod börjar när beställningen skickas från vårt lager. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna och Klarna Checkout, gå till klarna.se.

Betalningsalternativ

Faktura 
När du väljer att betala med faktura erbjuder Klarna dig möjligheten att betala inom 30 dagar efter ditt köp. Din faktura aktiveras och skickas till dig via den e-postadress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din order skickas från vårt lager.

Delbetalning
Du kan välja att dela upp din betalning på flera betalningstillfällen mot en fast månadsavgift samt en räntekostnad. Via Klarna kan du skräddarsy din betalningsplan och du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden, då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Det krävs ingen registrering eller kreditanmälan.

Direktbetalning 
Med Klarnas betala direkt kan du genomföra en betalning direkt från ditt bankkonto med mobilt bank-ID. Automatisk dragning från ditt bankkonto, baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Vid banköverföring debiteras ditt konto omedelbart efter att beställningen har lagts. 

Bankkort 
I Klarna Checkout kan du välja att betala direkt med något av följande bankkort: VISA, Mastercard.

Swish
I Klarna Checkout kan du välja att göra ditt köp med denna populära betallösning. Betalningen dras då direkt från det bankkonto som är kopplat till Swish. Vid en eventuell återbetalning återbetalas pengarna direkt till det konto som är kopplat till Swish.  


Priser

Alla priser vi har på sajten är inklusive moms. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på hemsidan. 

Återbetalningar
Vid en eventuell retur återbetalas dina pengar när Beslag Online har mottagit, behandlat och godkänt returen på vårt lager. En bekräftelse skickas alltid via e-post till dig som kund att returen är godkänd. Återbetalning sker alltid via samma betalningssätt som användes när ordern registrerades i vår kassa. En återbetalning kan ta upp till 5-7 bankdagar. Om betalning skett med faktura betalas antingen pengarna ut direkt till det konto som användes för att betala fakturan alternativt skickar Klarna ut ett återbetalningsformulär via e-post.

Rabattkoder
Ibland kommunicerar Beslag Online ut rabattkoder till kunder. Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på varor som är prisnedsatta under en kampanj. Om du som kund använt en rabattkod som inte är utställd till dig förbehåller vi oss rätten att neka användandet, samt kontakta dig för att avbeställa din order alternativt debitera det rabatterade beloppet.

Spridning av rabattkoder

Det är inte tillåtet att dela rabattkoder publikt i sociala medier eller andra externa kanaler, såvida inte detta tydligt kommunicerats och godkänts av oss.

Leverans & Transport

Leveranstiden baseras på de produkter som du har beställt. I vår webbshop visas en ungefärlig leveranstid för varje produkt. Det är den leveranstiden som gäller om inget annat anges av Beslag Online, vanligtvis är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. Vi bearbetar din order första arbetsdagen efter din beställning. Vid högtider och Black Week kan hanteringstiden påverkas. Beslag Online skickar via e-post en leveransbekräftelse med information om hur du spårar din order när den har lämnat vårt lager.

Leveransalternativ
I dagsläget erbjuder Beslag Online dig som kund att antingen välja mellan att hämta ut din order hos ett ombud, Instabox-skåp eller hemleverans till dörren. Vi kan ej ändra leveransadress på en order efter att ordern har registrerats hos oss. Beslag Online använder sig av Postnord och Instabox som transportpartners.

Delleveranser
I de fall då en eller flera produkter i en order har längre leveranstid än andra produkter i samma order kan den komma att delas upp i 2 leveranser. De resterande produkterna skickas så fort de har inkommit i lager igen.

Försenade leveranser
I undantagsfall kan det uppstå vissa avvikelser eller förseningar på hela eller delar av din beställning, därför vill Beslag Online uppmärksamma dig på att inte boka in eventuella hantverkare samma dag som din leverans väntas anlända. Beslag Online ersätter inte förlorad tid med din hantverkare pga. försenad leverans. När din order lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till Postnord eller Instabox och vi kan ej lämna någon leveransgaranti. Observera att fraktbolagen inte alltid lyckas leverera på det exakta leveransdatumet då det kan uppstå en leveransförsening. Beslag Online förbehåller sig rätten att friskriva sig från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar som orsakats av våra leverantörer eller av fraktbolaget. Leverans av varor från Beslag Online anses som klar när kunden har mottagit sin beställning. Transport av varorna ansvarar den aktuella transportören för och avtalet mellan Beslag Online och transportören gäller. 

Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket. Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom 14 dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 150 kr för ej uthämtat paket. Vid eventuell ånger när paketet väl skickats behöver kunden ta emot paketet för att sedan returnera det till oss. Hämtas paketet inte ut och skickas i retur kommer kunden debiteras 150kr.


Ångerrätt & Returer

I det fall kunden inte är nöjd med sitt köp har de 60 dagars ångerrätt ifrån dagen ordern mottagits. I de fall ordern har dellevererats gäller datumet för respektive produkt och leverans.

Ångra köp på ej hanterad order
Om kunden vill nyttja sin ångerrätt innan ordern har hanterats hos Beslag Online kan de häva köpet utan kostnad. I de fall ordern har dellevererats och resterande produkter på ordern inte hanterats är det okej att häva köpet. Det går även att ta bort produkter på en order efter att den registrerats om dessa produkter inte hanterats. För att häva ett köp eller ta bort produkter på en order, kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se.

Ångra köp efter leverans
För att utnyttja ångerrätten på en order efter hantering hos Beslag Online behöver kunden ta emot ordern för att sedan returnera den till oss. Om ordern inte hämtas ut kommer kunden debiteras 150kr. Ett ångrat köp är ej giltigt förrän kunden har fått en bekräftelse via e-post ifrån Beslag Online.

Returer
Beslag Online inkluderar en retursedel i samtliga sändningar. Denna retursedel skall användas för att returnera paket. Beslag Online bekostar ej returen som kostar 59kr. Denna summa dras av på beloppet som krediteras kunden. Om kunden returnerar en order utan att använda den inkluderade retursedeln blir kunden ansvarig för att arrangera och betala returfrakten. Beslag Online kan inte ta emot sändningar som ska hämtas ut hos ombud.

Returadress:

Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige


Varornas skick vid retur
Kunden har rätt att öppna eventuella emballage för att inspektera produkterna. Vid en retur måste produkten vara i ursprungligt skick för att godkännas. Beslag Online förbehåller sig rätten att individuellt avgöra ifall en produkt anses vara i ursprungligt skick eller ej. I de fall produkten anses vara i förändrat skick kan Beslag Online antingen returnera produkten till kunden eller neka återbetalning på sagd produkt.

Hanteringstid
Från att en retur har ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 7 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade.


Reklamationer

Beslag Online följer konsumentköplagen som innebär att du som kund har 3 års reklamationsrätt efter att du har mottagit varan. Vid en reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se och beskriva felet samt skicka med bildbevis. Reklamationen ska anmälas inom skälig tid (2 månader) ifrån att felet upptäcktes. Vi rekommenderar därför att du inspekterar produkterna direkt. Vid godkänd reklamation ersätter Beslag Online produkten/produkterna och står för eventuell fraktkostnad. 

Dokumentation & vägledning
I de fall det behövs produktbeskrivningar och manualer för en produkt går de att finna under produkten i webbshoppen. Beslag Online garanterar att alla våra varor uppfyller kraven för CE- märkning.


Tvist

Vid klagomål eller synpunkter på våra tjänster eller produkter ska du kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se. I de fall du inte känner att ditt ärende har hanterats på rätt sätt kan du vända dig till en lokal konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Kontaktuppgifter till ARN:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se


Force Majeure

Beslag Online är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad/strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.


Personuppgifter & Integritetspolicy

Då du skickar en ansökan till Beslag Online registreras dina personuppgifter i vårt system. I enligt med GDPR, måste du godkänna och ge samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din ansökan eller genomför ett köp. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få personuppgifterna raderade eller utlämnade. Läs mer om vår integritetspolicy här

Kontakt 

Om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post på info@beslagonline.se. Vårt mål är att besvara ditt e-postmeddelande inom 24/h. Observera att vid högtider kan svarstiderna vara något längre.